Lad op i Europa med kun ét kort

Sæt strøm til livet med Powerpass by Elli

Med Powerpass-kortet kan du nemt logge ind hos de fleste udbydere af offentlig opladning rundt i hele Europa. Du kan også se alle dine opladningsdata og betalinger på en smart måde i en app. Powerpass giver dig adgang til IONITY-lynopladningsnetværket og er en tjeneste, der udbydes af virksomheden Elli – Volkswagen Group Charging GmbH.

Har du Clever Unlimited eller Clever Unlimited Network, kan du lade ubegrænset på alle ladere i hele Clevers netværk – også lynladerne. Det er inkluderet i dit abonnement, hvor du betaler en fast månedlig pris for ubegrænset opladning både hjemme og ude.

Hvordan startes opladningen med Powerpass?

Læs trinene nedenfor

Download appen

Bestil dit kort

Tilslut kortet

Stop med at tanke. Lad op!

Nemt og komfortabelt at anvende – det er det, Powerpass handler om. Det er en smart opladningsløsning på farten, som du kan få adgang til med det samme. Hvis du gerne vil høre mere om den, så tag et kig på den lille video.

Powerpass app

Hvis du er på udkig efter en komfortabel opladningsløsning til din Škoda model, så prøv en af dem fra udvalget af originale opladere. Du kan hurtigt udfylde formularen nedenfor og finde ud af, hvilket produkt der er det rette for dig.

Opladning hjemme og ude

Škoda samarbejder med Clever, så du har opladning lige ved hånden - både hjemme og ude. Clever Unlimited giver dig fri adgang til hele Clevers ladenetværk og ubegrænset opladning hjemme på Clevers ladeboks til en fast månedlig pris. Og med installation af ladeboksen hjemme kan du kan vågne til et fuldt batteri og ny energi – hver dag. Så er du sikret ubegrænset e-mobilitet fra første kilometer.

Ladekabler

DC

Offentlig lynopladning
50 - 135 kW (Enyaq)
MODE 4-ladekabel (hører til ladestationen)

AC

Offentlig opladning
7,2 - 11 kW (Enyaq)
3,6 kW (Octavia hybrid, Superb hybrid)
MODE 3-ladekabel

App & opladning


Powerpass er en løsning til offentlig opladning til Škoda-kunder. Kunden kan oplade sin bil overalt i vores netværk med et kort og en app.

Download Powerpass-appen til din mobilenhed fra App Store eller Google Play, udfyld dine personlige oplysninger, vælg din takst, og bestil et RFID-kort.

På nuværende tidspunkt skal kunden bruge den separate Powerpass-app til opladning. Muligheden for integrering i MyŠkoda blev overvejet, men det er ikke muligt på nuværende tidspunkt. Integreringen vil blive revurderet på et senere tidspunkt.

Selvfølgelig. Det fås til alle elektrificerede Škoda modeller.

Næsten 220.000 ladestationer rundt om i Europa.

Takket være Powerpass har du adgang til et omfattende netværk af ladestationer. Du finder understøttede ladestationer via opladningskortet i Powerpass-appen.

Det er muligt at logge ind på flere enheder med én brugerkonto.

Der underskrives ingen fysisk aftale. Aftalen indgås digitalt via kundens registrering. Når brugeren registrerer sig, skal vedkommende acceptere betingelserne for tjenesten.

I Powerpass-appen kan du se, om du har et aktivt abonnement, og om du har et parret RFID-kort valgt som standardkort til opladning. Hvis appen ikke fungerer, kan du bruge RFID-kortet til autentificering og opladning. Kontakt kundesupport, hvis problemet opstår gentagne gange. Kontaktoplysningerne kan ses på RFID-kortet eller i appen.

Kontakt kundesupportlinjen, som er anført på ladestationen.

App & opladning


Hvis ladestationen ikke svarer eller oplader, skal du kontakte den kundesupportlinje, som er anført på ladestationen.

Hvis en afsluttet opladning ikke vises med det samme, behandles den stadig mellem CPO og MSP-udbyderen. Vent til næste dag. Hvis den seneste opladning stadig ikke vises, skal du kontakte kundesupport. Kontaktoplysningerne kan ses på RFID-kortet eller i appen.

Ja. Det kan du godt, men på nuværende tidspunkt kan en kunde, som ikke ejer en elektrificeret Škoda model, kun registrere sig til Charge Free-taksten.

Nej. For at betale for opladningen med appen skal den være parret med et fysisk kort. Derfor er det ikke muligt, før du modtager dit kort med posten.

Ja. Det kan du godt, men på nuværende tidspunkt kan en kunde, som ikke ejer en elektrificeret Škoda model, kun registrere sig til Charge Free-taksten.

Med Powerpass kan du oplade bilen ved næsten 220.000 ladestationer rundt om i Europa. Alle disse ladestationer kan findes i Powerpass-appen.

For det første kan du bestille dit Powerpass-kort via appen. Derudover er appen spækket med nyttige features som fx søg&find-funktion til ladestationer, fjernbetjent styring af opladning, opladningshistorik osv. Du kan også får særlige rabatter, og med Powerpass-appen kan du også følge dine hjemmeopladninger med din Škoda oplader.

Med Powerpass får du adgang til alle typer offentlig opladning. Du kan oplade ved både ladestationer med vekselstrøm og jævnstrøm, og desuden kan du bruge de lynhurtige IONITY-ladestationer.

Priser & takster


Du kan vælge mellem tre takster – Charge Free, Simply Charge og Charge Faster. 

Denne takst passer godt, hvis du kører længere, distancer og gerne vil oplade hurtigere og billigere. Den indebærer et månedligt gebyr, men du får til gengæld lavere priser på både AC-, DC- og især IONITY-lynopladning i forhold til Charge Free- og Simply Charge-taksterne.

Denne takst passer godt, hvis du kører længere distancer. Den indebærer et månedligt gebyr, men du får til gengæld lavere priser på både AC-, DC- og IONITY-opladning i forhold til Charge Free-taksten.

Priserne fastsættes af Elli. Målet er at tilbyde konkurrencedygtige priser – især i forhold til ”adhoc”-priserne.

Taksten giver kunden adgang til ladestationer i hele Europa. Opladning er ikke inkluderet i taksten. Kunden betaler for opladningsstrømmen efter det faktiske forbrug.

Kunden kan se prisen ved ladestationen på kortet.

Kunden modtager en faktura ved starten af hver måned, hvor alle opladninger fremgår.

Hvis kunden ikke har modtaget fakturaen den 5. dag i måneden, skal vedkommende tjekke, at noreply@powerpass.notifications.elli.eco er godkendt på mailinglisten. Kontakt kundesupport, hvis fakturaen stadig ikke er tilgængelig. Kontaktoplysningerne kan ses på RFID-kortet eller i appen.

Månedligt.

Powerpass-kort


I Powerpass-appen ved valg af en takst.

Der kan kun udstedes et kort pr. aftale. Hvis en familie gerne vil bruge flere kort, skal de have flere aftaler. Desværre giver aggregatorerne ikke mulighed for mere end et kort pr. aftale på nuværende tidspunkt. Men der vil blive implementeret en funktion i appen, så kunden kan fjernautentificere opladninger uden brug af det fysiske kort.

Kortet er nødvendigt. Mange af de eksisterende ladestationer kan endnu ikke kommunikere med appen.

Når du modtager dit kort, skal det parres med din brugerkonto i din Powerpass-app, hvorefter det er aktiveret.

Nej, der er knyttet til brugerkontoen og følger kunden.

Kortet bliver sendt med post direkte til kundens hjemmeadresse.

Hvis en kunde taber eller mister et kort, kan RFID-kortet blokeres via Powerpass-appen. Under “Mine Powerpass-kort” i hovedmenuen vælger kunden det kort, som vedkommende ønsker at blokere. Når kortet er valgt, vises detaljerne for kortet, og det kan blokeres ved at vælge ”Bloker kort” nederst på siden.

Hvis du mester et RFID-kort, bedes du kontakte skoda-auto.support@elli.eco for at anmode om et nyt kort.

Ja, det kan du.

Hvis RFID-kortet ikke allerede er parret med en anden brugerkonto, skal kunden kontakte kundesupport. Kontaktoplysningerne kan findes i appen eller på RFID-kortet.

Powerpass-kort


Nej. Powerpass er kun til privatkunder.

5-7 arbejdsdage.

Powerpass understøtter ikke NFC-teknologi. Før den første opladning er det nødvendigt at parre det fysiske kort, hvorefter appen kan bruges til autentificering ved ladestationen. Men vi anbefaler alligevel, at kunden altid har RFID-kortet med sig.

Kontakt os

Har du nogen spørgsmål, idéer eller anden feedback? Så er du velkommen til at kontakte din lokale Škoda-forhandler eller sende en e-mail til: skoda-auto.support@elli.eco