VORES HENSIGT

Vi vil hjælpe verden med at leve mere smart.

Som en virksomhed, der har eksisteret i over 12 årtier, er vi meget bevidste om den verden, vi lever i. En verden, hvor alt for mange valgmuligheder ofte resulterer i alt for stor forvirring. Den eneste måde at komme ud af denne onde spiral på er at tilbyde løsninger, som gør livet nemmere. Det er den smarte vej frem. Men den smarte vej frem er ikke en samling rigide regler. Det er en vej at gå, som udforsker mere gennemtænkte måder at bygge produkter og drive virksomhed på og til at finde nye svar på de samme gamle spørgsmål.

VORES ROLLE

Din frygtløse ledsager, som du kan udforske verden sammen med.

Hvad enten du skal ud på en længere eller kortere køretur, er det altid bedst at have en ledsager med på farten, som du kan sætte din lid til. Vores rolle er at være en frygtløs ledsager, som sætter alt ind på at hjælpe dig med at udforske verden. En, som opmuntrer og inspirerer dig. En, som ansporer din nysgerrighed. Og en, som får dig sikkert frem til din destination.

VORES MISSION

Moderne, tilgængelig mobilitet med de fornødenheder, du har brug for. Og med overraskelser af som man godt vil have.

Vores mission er at hjælpe dig med at oversætte din vision til noget mere håndgribeligt. At komme fra A til B er noget, som bør være nemt og effektivt. Noget, som bør bibringe dig følelsen af glæde kilometer efter kilometer. Vores opgave bør bestå i at give dig mulighed for at kunne følge din medfødte nysgerrighed og dermed at kunne udforske alt det, du endnu ikke har udforsket. Vores mission er således at tilbyde moderne, tilgængelig mobilitet med alle de fornødenheder, du har brug for. Og med overraskelser af den slags, som man godt vil have.

VORES VÆRDIER

ŠKODAs mærkeværdier definerer, hvem vi er, og hvor vi er på vej hen. Og de er en del af det, vi gør, hver dag.

MENNESKELIG

At være menneskelig er at indse, at vi alle er ens, fordi vi alle er så forskellige. Det er at smile til vores kære. Og nogle gange til helt fremmede. Det er at indfri andre menneskers behov, allerede før de bliver til et behov. Det er at leve for de store øjeblikke. Og nyde de små.

ENKELT

At gøre det enkelt er slet ikke så enkelt. Så hvordan gør vi det? Vi starter med at fjerne det, der ikke er vigtigt. Indtil kun det vigtigste er tilbage. Vi skaber plads til alt og sætter alt på plads. For når du har mindre at bekymre dig om, har du mere at leve for. Så enkelt er det.

OVERRASKENDE

Ligesom dig elsker vi en god overraskelse. At noget er overraskende, er, når man får mere, end hvad man forventede. Eller når noget smukt også gør gavn. Eller når du oplever mere uden at betale mere. Overraskelser er ikke forbeholdt plottet i en thriller. De er afgørende for den film, som vi alle optræder i hver dag. Livet.

VORES DESIGNSPROG

Den skikkelse, som ŠKODA brandet tager på vej ind i fremtiden, vil også finde sin afspejling i den måde, vores biler udformes på. Solide og robuste linjer vil give dig den selvsikkerhed, som skal til, når du gerne vil udforske verden uhindret. Og de vil på en og samme tid give dig følelsen af at være beskyttet. Materialer og former vil blive kombineret med hinanden og vil i kombination med et signaturlook give dig følelsen af lethed og enkelhed. Velkommen til Modern Solid – vores unikke tilgang til mobilitetsløsninger, som ser robuste ud, føles autentiske og forbliver funktionelle.

VORES CORPORATE DESIGN

Det er ikke blot vores biler, som har fået en spændende makeover – det samme har vores brand. Vi har givet vores corporate identity en overhaling med et nyt logo, en ny logotekst og en opdateret kommunikationsplatform. Alt i alt afspejler dette ŠKODAs fremadskuende mindset.

VORES FREMTID

Frem mod fremtiden: ŠKODA i 2030

For et mærke med så store ambitioner som ŠKODAs er den eneste måde at forudse fremtiden på at opfinde den. Det vil sige: at udtænke en strategisk køreplan, som afspejler de skiftende behov i en verden i forandring. Elektrificering og digitalisering er det centrale i ŠKODA Next Level-strategien, hvor elbiler udgør mindst halvdelen af vores produktportefølje. Denne strategi beskriver også en koordineret reduktion af CO2-niveauerne, en forbedring af rentabiliteten og den tregrenede tilgang Udvid, Udforsk og Forpligt, som skal øge markedsandelene og mærkeengagementet.