Minimer uoverensstemmelser om bilens stand, fejl og mangler. Lad vores eksperter gennemgå bilen, uanset om du køber eller sælger den. Vi tilbyder en grundig inspektion udført af mekanikere, der er uddannet efter fabriksstandarder for netop din Škoda. Lad dem, som kender Škoda og din model bedst, gennemføre inspektionen hos en autoriseret Škoda Servicepartner.
Du får denne attest til en garanteret maks. pris på 2850 kr.
Bilen gennemgås på 250 punkter efter fabriksstandarder, og du modtager en rapport med kommentarer og dokumentation. Inspektionen sikrer, at alle relevante aktioner såsom fabrikskampagner bliver tjekket. Kun væsentlige mangler i forhold til fabrikkens forskrifter angives i Autoriseret Škoda Brugtbilattest.
Vi kontrollerer, om bilen har den nyeste software installeret, hvilket er særligt relevant for importerede biler eller de, der ikke regelmæssigt har besøgt autoriserede værksteder. For elbiler og hybridbiler inkluderer inspektionen en analyse af bilens drivlinjebatteri for at bestemme batteriets State of Health*. Specialuddannede højvoltsteknikere står klar til at tjekke din bil.
Vi måler bilens laktykkelse for at afdække tegn på omlakering, som kan indikere tidligere skader. Inden bilen returneres, foretages en prøvetur, hvor bilens køredynamik vurderes, og der lyttes efter mislyde. Dette hjælper med at identificere problemer som rystelser eller skæv undervogn fra tidligere skader.
*State of Health: Batteriets helbredstilstand er en måling, der angiver niveauet af nedbrydning og resterende kapacitet af batteriet. Det er i det væsentlige forskellen mellem et nyt batteris helbred og et brugt batteris helbred og typisk repræsenteret som en procentdel af dets oprindelige kapacitet. Kort sagt, når et batteri er helt nyt er det på 100% og kapaciteten reduceres ifm. brug og almindelig slitage, således at batteriet efter tid vil reducere kapacitet til at være mindre end 100%.Typisk er der 8 års garanti eller 160.000 KM garanti på et batteri i en elbil eller hybridbil. Kommer det under 70% af niveauet fra ny inden de 8 år eller 160.000 km så står fabrikken for udbedring af problemet.
En Autoriseret Škoda Brugtbilattest har i sig selv ingen udløbsdato. Dog, jo flere kilometer bilen har kørt, og jo længere tid der er gået siden attesten blev udført, desto større er sandsynligheden for, at der kan opstå slitage eller behov for reparation – og at attesten dermed ikke nødvendigvis er retvisende længere.
Besøg ww3.skoda.dk/find-forhandler/aut-brugtbilsattest og find en Servicepartner, der tilbyder Autoriseret Škoda Brugtbilattest.
Nej, det er ikke en garanti. Det er derimod et øjebliksbillede af bilens tilstand med hensyn til sikkerhed og drift.
Hvis bilen ikke er ren, kan det være svært at se ridser, buler, stenslag m.m. Hvis man ikke når at vaske bilen, kan værkstedet mod et mindre gebyr sørge for, at bilen bliver vasket, inden Autoriseret Škoda Brugtbilattest udføres. Gebyret varierer fra værksted til værksted.
Kun hvis den sælgende forhandler tilbyder og har udført en Autoriseret Škoda Brugtbilattest på den pågældende bil.
I en Autoriseret Škoda Brugtbilattest gennemgår vi bilen på 250 tjekpunkter. Det er flere end man umiddelbart kan se i rapporten. Rapporten indeholder altid de overordnede hovedpunkter for hver del af bilen, men underpunkterne, som dækker de mere specifikke elementer, noteres kun, hvis der er noget, der kræver en anmærkning. For eksempel dækker punktet "Glas" reelt ikke kun ét punkt, men op til 12-13 underpunkter, da en bil kan have op til 13 ruder inkl. panoramatag. Dette gælder også for mange andre hovedpunkter. For overskuelighedens skyld fremgår kun de nødvendige oplysninger i rapporten, udover hovedpunkterne, mens vores Škoda-teknikere grundigt gennemgår alle relevante dele af bilen.
I udgangspunktet kan du godt få lavet en Autoriseret Škoda Brugtbilattest. Eventuelt eftermonteret uoriginalt udstyr kan vi ikke kontrollere eller vurdere og vil derfor ikke indgå i den endelige rapport.