• Biler
  • iV og emobilitet
  • Køb og leasing
  • Service og min bil
  • Apps og online tjenester
  • Rummelighed
  • Om Škoda
Enyaq RS iV
Tilbage til modelsiden

Enyaq RS iV

Klar til at gøre alle dine ønsker til virkelighed

Fremskridt i udviklingen har gjort, at den drivlinje, man bruger i elbiler, indtil for nylig blev anset som futuristisk, men nu er klar til brug i dagligdagen. Og ydermere vil den helt nye Enyaq RS iV få smilet frem på læberne af enhver begejstret fører. Batteriet er placeret under bunden, så det giver bilen et lavt tyngdepunkt og en højere siddeposition, som er nødvendig for et godt overblik over, hvad der sker rundt om bilen. To elmotorer, en på hver aksel, giver Enyaq RS iV firehjulstræk og en høj ydelse. Standardudstyret omfatter sportsundervogn og Driving Mode Select, som giver dig mulighed for at vælge en køreprofil, der passer til dine aktuelle behov. Adaptive støddæmpere (DCC) fås også som ekstraudstyr. Alt dette betyder, at Enyaq RS iV kan håndtere alle former for køremåder og nemt tackle alle slags veje.

Enyaq RS iV

Sofistikeret og selvtillidsinspirerende

Enyaq RS iV er ikke bare udstyret med to elmotorer, men hver af dem er koblet sammen med sin egen 1-trins automatiske gearkasse. Den synkrone elmotor på bagakslen kører altid, men elmotoren på forakslen sparer energi ved kun at blive startet, når der er brug for den. Der er monteret en induktiv (asynkron) elmotor på forakslen, da denne type drivlinje er mere velegnet til denne slags opgave. Lyder det kompliceret? Bare rolig, Enyaq RS iV tager sig af det hele, og du kan helt uden stress nyde godt af dens selvsikre køreegenskaber.

Enyaq RS iV

Sportslig, men stadig økonomisk

Enyaq RS iV er ganske vist sportslig, men det betyder ikke, at den afviger fra sin mission om at være en miljøvenlig bil. Ud over at tilstræbe at spare energi overalt hvor den kan, kan den også selv generere ekstra energi, som lagres i batteriet. Denne proces kaldes rekuperation og benytter sig af omdannelsen af bilens kinetiske energi til strøm. Bilen kan fungere som en strømgenerator, når det er passende: Der genereres strøm ved at omdanne den kinetiske energi, som frigøres ved opbremsning. Det er en automatisk proces, men føreren har også mulighed for at indstille intensiteten af rekuperationen ved at bruge skiftekontakterne bag rattet.

Enyaq RS iV

Ladet med ren energi

Den helt nye Enyaq RS iV’s 82 kWh drivbatteri er placeret under bilens bund. Det sænker bilens tyngdepunkt, og det har stor betydning, når du kører i sving, og det giver desuden maksimal plads til passagererne i bilen. Under normale omstændigheder anbefaler vi at oplade batteriet med vekselstrøm (AC). Her kan en Škoda iV Charger levere op til 11 kW ladeeffekt. Denne form for opladning går naturligvis langsommere, men den er mere skånsom for batteriet. Af samme årsag anbefaler vi, at man ikke lader batteriet op til mere end 80 % ved normal brug i dagligdagen. Hvis du har travlt eller skal på en længere køretur, fx hvis du skal på en lang ferietur, kan du også oplade med jævnstrøm (DC) og en ladeeffekt på op til 135 kW. Og hvis du endda anvender strøm fra vedvarende energikilder til opladning af din bil, så er det ikke kun de lokale emissioner, du er med til at reducere.

Kontaktformular
Se også
Tilmeld nyhedsbrev
Ledige stillinger
Cookiepolitik
Privatlivspolitik
Juridisk information
Se alle biler
Ny Kodiaq
Ny Superb
Fabia
Scala
Octavia
Octavia Combi
Superb
Superb Combi
Kamiq
Karoq
Kodiaq
Enyaq
Enyaq Coupé
iV og emobilitet
Opladning med Clever
Škodas eldrevne biler
Typer af elbiler
Book en salgsrådgiver
Elbil med anhængertræk
Tips & tricks
Batteri og sikkerhed
Køb elbil
Enyaq Premium
Opladning i udlandet: Powerpass
Enyaq softwareopdatering
Hvad påvirker rækkevidden?
Hvordan fungerer en elmotor?
Plug-in hybrid: Sådan bruger du min
Kørsel i plug-in hybridbil
Hvor lang tid tager det at oplade e
Hvilke typer elbiler findes der?
Køb og leasing
Priser og brochurer
Privatleasing
Book prøvetur
Bestil tilbud
Tips til prøveturen
Finansiering og forsikring
Tryghedsaftale
Serviceabonnementer
All-inclusive
Opladning med Clever
Valg af biltype
Minibil
Hatchback
Stationcar
Crossover
Suv
Familiebil
Leasing typer
Firmabil
Service og min bil
Book tid på værksted
Serviceabonnementer
Find servicepartner
Škoda webshop
Klar til sommer?
Service på din Škoda
Service på elbil
Service på plug-in hybrid
Serviceintervaller og garanti
10 gode grunde til at vælge autoris
Originale reservedele
Værkstedstest
Vejhjælp
Skadeservice
Tilbehør
Dækskifte
Škoda instruktionsbøger
Stenslag - Original forrude
Information til værksteder
Gratis skrotning
Dieselinfo
Apps og online tjenester
Škoda connect
Škoda connect portal
Opdater infotainment
Škoda apps
MyŠkoda app
MinŠkoda app
Smartgate/Smartlink
Infotainment
Infotainment apps
Rummelighed
Udforsk de mange biler
Bagagerum
Bagsædeplads
Barnevogn
Om Škoda
Kontakt os
Tilmeld nyhedsbrev
Nye veje bloggen
Pressemeddelelser
Wltp
Mikrochips info
Škoda Brand
Historie
Tour de France
ANSVARSFRASKRIVELSER
2020 Škoda Auto a.s.
Cookiepolitik
Privatlivspolitik
Juridisk information