Powerpass

FAQ

App & opladning

Hvad er Powerpass?
Powerpass er en løsning til offentlig opladning til iV ŠKODA kunder. Kunden kan oplade sin bil overalt i vores netværk med et kort og en app.

Hvordan får jeg Powerpass?
Download Powerpass-appen til din mobilenhed fra App Store eller Google Play, udfyld dine personlige oplysninger, vælg din takst, og bestil et RFID-kort.

Bliver Powerpass-appen integreret i MyŠKODA? Eller skal kunden have to forskellige apps?
På nuværende tidspunkt skal kunden bruge den separate Powerpass-app til opladning. Muligheden for integrering i MyŠKODA blev overvejet, men det er ikke muligt på nuværende tidspunkt. Integreringen vil blive revurderet på et senere tidspunkt.

Fås Powerpass også til PHEV-biler?
Selvfølgelig. Det fås til alle elektrificerede ŠKODA modeller.

Hvor stor en del af markedet vil være dækket?
Næsten 220.000 ladestationer rundt om i Europa.

Hvor kan jeg oplade min bil?
Takket være Powerpass har du adgang til et omfattende netværk af ladestationer. Du finder understøttede ladestationer via opladningskortet i Powerpass-appen.

Når kortet er aftalebaseret (altså et kort pr. brugerkonto), gælder det samme så for appen? Eller kan jeg se min brugerkonto på min anden telefon/tablet?
Det er muligt at logge ind på flere enheder med én brugerkonto.

Hvordan og i hvilken form underskrives MSP-aftalen mellem Elli og kunden?
Der underskrives ingen fysisk aftale. Aftalen indgås digitalt via kundens registrering. Når brugeren registrerer sig, skal vedkommende acceptere betingelserne for tjenesten.

Hvad skal kunden gøre, hvis vedkommende ikke kan autentificere sig ved ladestanderen?
I Powerpass-appen kan du se, om du har et aktivt abonnement, og om du har et parret RFID-kort valgt som standardkort til opladning.

Hvis appen ikke fungerer, kan du bruge RFID-kortet til autentificering og opladning. Kontakt kundesupport, hvis problemet opstår gentagne gange. Kontaktoplysningerne kan ses på RFID-kortet eller i appen.

Hvad skal kunden gøre, hvis vedkommende ikke kan autentificere sig med RFID-kortet?
Kontakt kundesupportlinjen, som er anført på ladestationen.

Hvad skal kunden gøre, hvis ladestationen ikke oplader?
Hvis ladestationen ikke svarer eller oplader, skal du kontakte den kundesupportlinje, som er anført på ladestationen.

Hvad skal kunden gøre, hvis vedkommende ikke kan se opladningshistorikken?
Hvis en afsluttet opladning ikke vises med det samme, behandles den stadig mellem CPO og MSP-udbyderen. Vent til næste dag. Hvis den seneste opladning stadig ikke vises, skal du kontakte kundesupport. Kontaktoplysningerne kan ses på RFID-kortet eller i appen.

Kan jeg oplade andre bilmodeller end en ŠKODA med mit Powerpass?
Ja. Det kan du godt, men på nuværende tidspunkt kan en kunde, som ikke ejer en ŠKODA iV-model, kun registrere sig til Charge Free-taksten.

Er det muligt at oplade med Powerpass-appen, før jeg har modtaget mit fysiske kort?
Nej. For at betale for opladningen med appen skal den være parret med et fysisk kort. Derfor er det ikke muligt, før du modtager dit kort med posten.

Kan jeg få Powerpass, selv om jeg ikke ejer en ŠKODA iV og fx låner en?
Ja. Det kan du godt, men på nuværende tidspunkt kan en kunde, som ikke ejer en ŠKODA iV-model, kun registrere sig til Charge Free-taksten.

Hvor kan jeg oplade offentligt?
Med Powerpass kan du oplade bilen ved næsten 220.000 ladestationer rundt om i Europa. Alle disse ladestationer kan findes i Powerpass-appen.

Hvilke features kan jeg få med Powerpass-appen?
For det første kan du bestille dit Powerpass-kort via appen. Derudover er appen spækket med nyttige features som fx søg&find-funktion til ladestationer, fjernbetjent styring af opladning, opladningshistorik osv. Du kan også får særlige rabatter, og med Powerpass-appen kan du også følge dine hjemmeopladninger med din ŠKODA iV-oplader.

Hvilke typer af opladning kan jeg bruge med Powerpass?
Med Powerpass får du adgang til alle typer offentlig opladning. Du kan oplade ved både ladestationer med vekselstrøm og jævnstrøm, og desuden kan du bruge de lynhurtige IONITY-ladestationer.

Priser & takster

Hvilke takster får man adgang til med Powerpass?
Du kan vælge mellem tre takster – Charge Free, Simply Charge og Charge Faster. Du kan finde yderligere informationer HER.

Hvad får man med Charge Free-taksten?
Denne takst er vores basistakst, som giver dig adgang til opladning uden noget månedligt gebyr. Hvis du kører længere distancer, bør du overveje enten Simply Charge- eller Charge Faster-taksten, som giver lavere priser på opladning.

Hvad får man med Simply Charge-taksten?
Denne takst passer godt, hvis du kører længere distancer. Den indebærer et månedligt gebyr, men du får til gengæld lavere priser på både AC-, DC- og IONITY-opladning i forhold til Charge Free-taksten.

Hvad får man med Charge Faster-taksten?
Denne takst passer godt, hvis du kører længere, distancer og gerne vil oplade hurtigere og billigere. Den indebærer et månedligt gebyr, men du får til gengæld lavere priser på både AC-, DC- og især IONITY-lynopladning i forhold til Charge Free- og Simply Charge-taksterne.

Er opladningsprisen pr. KWh lavere end den officielle pris?
Priserne fastsættes af Elli. Målet er at tilbyde konkurrencedygtige priser – især i forhold til ”adhoc”-priserne.

Omfatter taksten alle dele af opladningen eller kun det faste adgangsgebyr?
Taksten giver kunden adgang til ladestationer i hele Europa. Opladning er ikke inkluderet i taksten. Kunden betaler for opladningsstrømmen efter det faktiske forbrug.

Hvordan kan kunderne se prisen?
Kunden kan se prisen ved ladestationen på kortet.

Hvordan opkræves kunden betaling?
Kunden modtager en faktura ved starten af hver måned, hvor alle opladninger fremgår.

Hvad skal kunden gøre, hvis vedkommende ikke kan se sine fakturaer?
Hvis kunden ikke har modtaget fakturaen den 5. dag i måneden, skal vedkommende tjekke, at noreply@powerpass.notifications.elli.eco er godkendt på mailinglisten. Kontakt kundesupport, hvis fakturaen stadig ikke er tilgængelig. Kontaktoplysningerne kan ses på RFID-kortet eller i appen.

Hvordan betales Powerpass?
Månedligt.

Powerpass-kort

Hvordan får jeg et Powerpass-kort?
I Powerpass-appen ved valg af en takst.

Hvor mange kort kan registreres til en bil (hos VW er det kun et kort pr. bil)? Hvad gør man som familie (skal kortet altid være i bilen)?
Der kan kun udstedes et kort pr. aftale. Hvis en familie gerne vil bruge flere kort, skal de have flere aftaler. Desværre giver aggregatorerne ikke mulighed for mere end et kort pr. aftale på nuværende tidspunkt. Men der vil blive implementeret en funktion i appen, så kunden kan fjernautentificere opladninger uden brug af det fysiske kort.

Er kortet nødvendigt? Kan vi ikke kun bruge appen til autentificering?
Kortet er nødvendigt. Mange af de eksisterende ladestationer kan endnu ikke kommunikere med appen.

Hvordan aktiverer jeg mit RFID-kort?
Når du modtager dit kort, skal det parres med din brugerkonto i din Powerpass-app, hvorefter det er aktiveret.

Er kortet knyttet til elbilen?
Nej, der er knyttet til brugerkontoen og følger kunden.

Hvordan kan kunden få et RFID-kort?
Kortet bliver sendt med post direkte til kundens hjemmeadresse.

Hvordan kan et kort blokeres for at undgå misbrug, hvis det bliver tabt eller stjålet?
Hvis en kunde taber eller mister et kort, kan RFID-kortet blokeres via Powerpass-appen. Under “Mine Powerpass-kort” i hovedmenuen vælger kunden det kort, som vedkommende ønsker at blokere. Når kortet er valgt, vises detaljerne for kortet, og det kan blokeres ved at vælge ”Bloker kort” nederst på siden.

Hvordan får jeg et nyt kort, hvis jeg mister det originale?
Hvis du mester et RFID-kort, bedes du kontakte skoda-auto.support@elli.eco for at anmode om et nyt kort.

Kan jeg bruge mit MSP-kort til en wallbox?
Ja, det kan du.

Hvad skal kunden gøre, hvis RFID-kortet ikke kan parres med appen?
Hvis RFID-kortet ikke allerede er parret med en anden brugerkonto, skal kunden kontakte kundesupport. Kontaktoplysningerne kan findes i appen eller på RFID-kortet.

Kan jeg få et firma-Powerpass på samme måde som et CCS-kort?
Nej. Powerpass er kun til privatkunder. .

Hvor lang tid tager det, før man modtager et fysisk kort?
5-7 arbejdsdage.

Kan jeg bruge Powerpass uden det fysiske kort – fx med NFC-teknologien i telefonen? Kan jeg gøre det, hvis jeg endnu ikke har det fysiske kort?
Powerpass understøtter ikke NFC-teknologi. Før den første opladning er det nødvendigt at parre det fysiske kort, hvorefter appen kan bruges til autentificering ved ladestationen. Men vi anbefaler alligevel, at kunden altid har RFID-kortet med sig.