Škoda - Simply Clever

Service & Reparationsabonnement

Hvad er et Service- og Reparationsabonnement?

Når du køber en ny bil, kan du med fordel tegne et Service- og Reparationsabonnement.

  

Med et Service og Reparationsabonnement betaler du et fast beløb, og så behøver du ikke bekymre dig om fremtidige udgifter til service eller evt. reparationer til din Škoda.

 

Abonnementerne dækker ikke biler, der anvendes som taxi, glatførebekæmpelse (pga. salt/rust), motorløb, kørsel uden for offentlig vej, udrykningskørsel eller tilsvarende anvendelse.

 

Hvornår kan jeg tegne et Service og Reparationsabonnement?

Du kan tegne et Service- og Reparationsabonnement, fra du køber bilen og frem til første serviceeftersyn. Abonnementet løber som udgangspunkt i mindst 1 år og højest 6 år eller 300.000 km., men det kan naturligvis reguleres henad vejen, hvis dit kørselsbehov ændrer sig.

  

Hvad dækker et Service- og Reparationsabonnement?

Under serviceeftersyn dækker Service og Reparationsabonnementet arbejdsløn, udskiftning af de under servicen nødvendige reservedele, tændrør, forbrugsvæsker (olie, påfyldning af Adblue under servicen samt sprinkler- og kølervæske), efterfyldning af forbrugsvæsker mellem serviceeftersyn (undtagen efterfyldning af Adblue mellem service, der kræver et tilvalg) *

 

Abonnementet dækker også, udbedringer af fejl, som er forårsaget af mekaniske svigt og/eller normalt slid på

- Motor, gearkasse og differentiale

- Elektriske styreenheder, computere og instrumenter

- Bremser, inkl. slid

- Turbo, udstødning og katalysator

- Drivaksler, støddæmpere og ophæng

- Viskerblade

- Pærer

- Generator

- Starter

 

 

Hvad dækker et Service- Reparationsabonnement ikke?

- Efterfyldning af Adblue mellem service

- Påfyldning af brændstof og øvrige drivmidler

- Eftermonteret uoriginalt udstyr eller udstyr der ikke er monteret af en autoriseret servicepartner

- Kortopdatering af navigationsanlæg

- Karosseri-, lak eller rustbeskyttelse, herunder undervognsbehandling

- Omkostninger ifm. forsynskontrol eller omkostninger til lovpligtige syn

- Skader dækket af alm. kaskoforsikring

- Kosmetiske skader, herunder interiør

- Lygter, spejle og glas

- Kaleche, hardtop, spoilere, karosseri

- Rengøring

- Skader som følge af udefrakommende genstande eller tyveri, hærværk, punkteringer mv.

  

Kan jeg ændre mit abonnement efter oprettelsen?

Det er altid muligt løbende at justere på periode og kilometer.

  

Hvis du ønsker at ændre dit abonnement til et Basisabonnement så kræver det at din Škoda er ældre end 2. år regnet fra 1. indregistrering.

  

Hvis du ønsker at ændre til et Serviceabonnement så er dette muligt frem til 2 år efter 1. indregistrering. Vær opmærksom på, at du ikke kan genoprette dit Service- og Reparationsabonnement igen på et senere tidspunkt, hvis din Škoda er ældre end 24 måneder, gældende fra 1. indregistrering.

  

Hvis du ønsker at ændre i dit eksisterende abonnement, kan du kontakte serviceabo@semler.dk

  

Hvad sker der med abonnementet hvis jeg vil sælge min bil?

Beslutter du dig for at sælge bilen inden for den periode, hvor abonnementet dækker, kan den nye ejer overtage abonnementet. Det giver køberen sikkerhed for, at bilen er blevet passet på et autoriseret Škoda værksted – og øger både bilens værdi og køberens tryghed.

  

Send evt. ejerskifteoplysninger til serviceabonnement.semler.dk/hc/da